iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Kan je firmware 3.1.3. jailbreaken? - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/53358-firmware-3-1-3-jailbreaken-verzameltopic.html)

SilenTDoGgIPHONE 04-02-10 23:03

ik heb dus vandaag een iphone gekocht en heb een vodafone abbo en die iphone heeft dus 3.1.3 maar ik moet hem simlockvrij hebben mijn vraag is kan ik dat wel laten doen in een winkel die dat speciaal doet of doet die dat met zelfde methode

ThaBudz 04-02-10 23:07

Is nog niet te doen , zijn er wel hard mee bezig

XIII 04-02-10 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 412809)
Is nog niet te doen , zijn er wel hard mee bezig

Hoe weet je dat?

Misschien sparen ze hun energie wel voor 4.0...

glaantje 04-02-10 23:39

In een winkel kan dat iig niet, daar doen ze het op dezelfde manier als iedereen hier. Behalve de winkel van T-mobile dan, daar kan het tegen betaling, mits je de telefoon ook bij hen hebt gekocht :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 412817)
Hoe weet je dat?

Misschien sparen ze hun energie wel voor 4.0...

Inderdaad, ik denk niet dat er in de komende 3-4maand verandering in komt. Ze zullen waarschijnlijk wachten tot OS 4.0 is uitgekomen, als ze al een manier hebben gevonden.

720511650 04-02-10 23:54

Ik had vanochtend nog 3.1.2 op m`n Iphone staan en deze was met Blackra1n en Cydia bewerkt.
Na een update staat er nu 3.1.3 op en is de simloc weer geactiveerd.
Ik heb vanavond opnieuw geprobeerd om Blackra1n erop los te laten maar tot heden geen succes.

Wat ik nu wil proberen is om alle instellingen te wisen, misschien worden dan de eertse fabrieksinstellingen geactiveerd en kan ik dan opnieuw de jailbraek en unlock uitvoeren.

Ik heb één ding geleerd............nooit een update uitvoeren.

SilenTDoGgIPHONE 04-02-10 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 412824)
In een winkel kan dat iig niet, daar doen ze het op dezelfde manier als iedereen hier. Behalve de winkel van T-mobile dan, daar kan het tegen betaling, mits je de telefoon ook bij hen hebt gekocht :)

Inderdaad, ik denk niet dat er in de komende 3-4maand verandering in komt. Ze zullen waarschijnlijk wachten tot OS 4.0 is uitgekomen, als ze al een manier hebben gevonden.

nou deze iphone is al 1 jaar oud dus maar ik heb hem van een maat overgekocht dus als ik naar dat nummer bel en vragen ze alleen me emei nummer of ok alle gegevens ?

XIII 05-02-10 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 720511650 (Bericht 412830)
Wat ik nu wil proberen is om alle instellingen te wisen, misschien worden dan de eertse fabrieksinstellingen geactiveerd en kan ik dan opnieuw de jailbraek en unlock uitvoeren.

Zal niet helpen.

Als je de signatuur van 3.1.2 hebt bewaard (Cydia/Umbrella) kun je via een omweg terug naar 3.1.2 (en mogelijk weer jailbreaken). Van Apple krijg je echter alleen nog 3.1.3.

De unlock kun je voorlopig helemaal vergeten. Je hebt met de 3.1.3 update je baseband veranderd en dat kan niet met een downgrade ongedaan worden gemaakt (waarom snap ik ook nog niet, wel dat dit een feit is en dat je daarom heel voorzichtig met updates moet zijn als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock).

theblade954 05-02-10 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sondakika (Bericht 412353)
idd even geduld en wachten op een custom versie van 3.1.3

ja helaas moeten we wachten bhoe bhoe hoe :(..
itunes gooide de 3.1.3 zomaar eroverheen zonder melding bij het herstellen.

ook werdt niet eens aangegeven dat er een nieuwe versie beschikbaar was....

Damn Apple steun de vrije creativiteit eens....:rolleyes:

genooiyork 05-02-10 14:04

Ik weet het niet jongens, maar ik heb even op google gekeken en ben erbij uitgekomen dat er wel al een progje is om 3.1.3 te jailbraken. Het progje heet sn0wbreeze.
Ik wil dit nog gaan uit proberen vanavond om mijn telefoon te updaten en dan te jaibraken.

iScorpio 05-02-10 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door genooiyork (Bericht 413016)
Ik weet het niet jongens, maar ik heb even op google gekeken en ben erbij uitgekomen dat er wel al een progje is om 3.1.3 te jailbraken. Het progje heet sn0wbreeze.
Ik wil dit nog gaan uit proberen vanavond om mijn telefoon te updaten en dan te jaibraken.

Als je even had gezocht was je deze nieuws topic tegengekomen ;)

genooiyork 05-02-10 14:12

kan wel kloppen dat het daar staat maar in dit topic was er niets over te vinden en dit topic gaat over het jailbraken van firmware 3.1.3 ;) dus kan geen kwaad toch ;).

Niemand heeft het nog geprobeerd volgens hier en het moet toch lukken om het voor elkaar te krijgen, dus we gaan het maar proberen zodat we weer een versie hoger kunnen gaan en gewoon lekker kunnen genieten van jailbrake.

ballegooier 05-02-10 20:13

ben nu aan het jailbreaken van 3.1.3 mbv redsn0w 0.9.3 (beta) Bij het kiezen van de .ispw moet je je oude 3.1.2 kiezen. Vervolgens kiezen voor Cydia installeren. Klaarr!! (nu mn Cydia apps aan het terugzetten)

720511650 05-02-10 21:44

Ik heb, zoals ik eerder aangaf, `t geheugen en instellingen m`n Iphone volledig verwijderd maar het heeft idd niets geholpen. De 3.1.3 blijft erop staan.

Voorlopig blijft hij in de kast liggen want er zit een simloc op van T-Mobile en ik gebruik een vodafone simcart en hoop dat het niet te lang duurt voordat er ge-unlock kan gaan worden.

ballegooier is het blijkbaar wel gelukt om te jailbreaken maar ik kan geen link naar redsn0w vinden....... zou hij een link hiernaar op dit forum kunnen zetten?????????????

Misschien dat het genooiyork gelukt is met sn0wbreeze......zo ja...... misschien kan hij dan een link naar deze prog op `t forum zetten.

Dan is het nog maar de vraag of de sim te unlocken is.

XIII 05-02-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 720511650 (Bericht 413180)
ballegooier is het blijkbaar wel gelukt om te jailbreaken maar ik kan geen link naar redsn0w vinden....... zou hij een link hiernaar op dit forum kunnen zetten?????????????

"ballegooier" heeft volgens zijn profiel dan ook een 3G (geen 3GS) en heeft daardoor op dit moment meer geluk.

720511650 05-02-10 22:01

zit nu op de pagina van unlock en jailbreak iPhone OS 3.1.3 | kevinvanhofstraeten.com
Ook hier wordt gezegt dat 3.1.3 te jailbreaken en te unlocken is maar ook hier gaat `t om een 3GS.

Aangezien ik ook een 3G heb ga ik het toch maar eens proberen.

Shanneke 05-02-10 22:32

Ik heb zojuist de 3.1.3 gejailbreaked
 
Hallo,

Via deze http://www.iphoneclub.nl/59846/iphone-os-3-1-3-nu-al-te-jailbreaken-op-oudere-toestellen/ aanwijzing heb ik mn per ongeluk geupdate Iphone 3G (nu firmware 3.1.3) gejailbreaked. Het wijst zich vanzelf, eerst heb ik de 3.1.2. firmware gedownload http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw en in een map gezet waar ik het makkelijk kon vinden. Vervolgens met de RedsnOw-win_09.04 gejailbreaked. (er is een ook een Mac-versie) In eerste instantie deed hij het niet, omdat ik per ongeluk de homeknop net iets te vroeg had losgelaten. Daarna gewoon opnieuw geprobeerd (toen wist ik het trucje al) en ja is gewoon gelukt.

Succes voor degenen die het willen doen!! (niet moeilijk):d

P.s. Dit gaat alleen over het jailbreaken. Unlocken had ik niet, dus kan daar ook niks over zeggen.

roytje1981 05-02-10 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 720511650 (Bericht 413192)
zit nu op de pagina van unlock en jailbreak iPhone OS 3.1.3 | kevinvanhofstraeten.com
Ook hier wordt gezegt dat 3.1.3 te jailbreaken en te unlocken is maar ook hier gaat `t om een 3GS.

Aangezien ik ook een 3G heb ga ik het toch maar eens proberen.


Goed lezen kerel.... dit staat er:

Momenteel is het unlocken via ultrasn0w of blacksn0w af te raden. Tijdens het herstellen met de originele firmware van iPhone OS 3.1.3 zal de baseband van je iPhone een update ontvangen naar 05.12.01 en deze zal naar verwachting voorlopig niet te unlocken zijn.

Unlock is er nog niet... heb geduld

720511650 05-02-10 23:41

Het zal wel aan mij liggen en het zal ook wel een idiote vraag zijn maar.......
- ik heb de 3.1.2 gedownload en in een map gezet.
- ik heb redsn0w gedownload....
- met Winrar uitgepakt.....
- redsn0w vraagt om IPSW en ik ga naar Browse....

Dan kan ik dus de locatie niet vinden van de juiste FW, ook niet in de map van de gedownloade FW 3.1.2.

In die map staat : iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore
hieronder staat : .fseventsd en Firmware
ook hierin staan mappen maar hier staan geen herkenbare bestandstype in.

Doe ik `t nou verkeerd of doe ik `t nou verkeerd?

Blutch 06-02-10 00:24

hallo,

ben zo stom geweest om 3.1.3 te installen...krijg het niet ongedaan en ook niet geunlocked oid...iemand een idee? kan ik mijn oude instalatie nog terugzetten? waar kan ik dat bestand vinden? heb al 2 keer 304 mb gedownload maar krijg het niet voor elkaar om het terug te zetten. ben nu 3 uur bezig en er zit een flinke deuk in de muur...NOOIT MEER EEN UPDATE als ik dit werkend krijg :@

grt Blutch

yingie 06-02-10 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 720511650 (Bericht 413232)
Het zal wel aan mij liggen en het zal ook wel een idiote vraag zijn maar.......
- ik heb de 3.1.2 gedownload en in een map gezet.
- ik heb redsn0w gedownload....
- met Winrar uitgepakt.....
- redsn0w vraagt om IPSW en ik ga naar Browse....

Dan kan ik dus de locatie niet vinden van de juiste FW, ook niet in de map van de gedownloade FW 3.1.2.

In die map staat : iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore
hieronder staat : .fseventsd en Firmware
ook hierin staan mappen maar hier staan geen herkenbare bestandstype in.

Doe ik `t nou verkeerd of doe ik `t nou verkeerd?

Het moet zijn: iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw. Blijkbaar heeft je pc het ipsw-bestand als zip-bestand gezien en uitgepakt.

glaantje 06-02-10 01:11

@Blutch

volgens mij heb jij pech, wat ik heb gelezen. Je kan je telefoon niet meer unlocken nu.

yingie 06-02-10 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blutch (Bericht 413243)
hallo,

ben zo stom geweest om 3.1.3 te installen...krijg het niet ongedaan en ook niet geunlocked oid...iemand een idee? kan ik mijn oude instalatie nog terugzetten? waar kan ik dat bestand vinden? heb al 2 keer 304 mb gedownload maar krijg het niet voor elkaar om het terug te zetten. ben nu 3 uur bezig en er zit een flinke deuk in de muur...NOOIT MEER EEN UPDATE als ik dit werkend krijg :@

grt Blutch

Als je dit draadje werkelijk had gelezen, dan had je deze vraag niet meer gesteld en had je geweten dat je nu gef*cked bent (om het maar plastisch uit te drukken). Jij hebt een iPhone 3GS ge-update naar 3.1.3 en daar is helaas geen jailbreak én geen unlock voor beschikbaar. Je kunt de update dus niet ongedaan maken, anders zou je alsnog kunnen jailbreaken en/of unlocken. Voor jou dus niets anders dan afwachten en hopen, dat het iPhone Dev Team of Geohot ("jailbreak voor 3.1.3 is makkelijk") snel met een jailbreak danwel unlock komen.

Hussie 06-02-10 02:01

Hoe weet je dat de "Jailbreak voor 3.1.3 makkelijk is" ?

glaantje 06-02-10 03:29

Dat had Geohot gemeld.

fvdn 06-02-10 09:05

Ik wil wel Jailbreake maar hoef geen unlock.
 
Geachte Forumdeelnemers,

Een collega heeft recent een iPhone gekocht en bij het registreren thuis gelijk maar even geupdate naar 3.1.3.

De situatie is als volgt:

- iPhone 3Gs 16mb
- Firmware 3.1.3 (7E18)
- Baseband 05.12.01

Er is geen behoefte aan een unlock (er zit nu een T-Mobile sim in en dit is prima voor hem).

Wel wil hij de iPhone jailbreaken.

Vraag:
Welke jailbreak software moet ik op dit moment gebruiken om dit voor elkaar te krijgen zodat hij Cydia (en de rest) kan gebruiken en gewoon met zn unlockte iPhone kan blijven bellen.

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.

WDS001 06-02-10 09:10

//Bericht verplaatst naar deze discussie.

mastermark 06-02-10 09:18

Ik Weet wel dat sn0wbreeze helemaal kl####te is bij mij iedergeval
3G t-mobile
ik heb het met Redsn0w gedaan geen unlock nodig

yingie 06-02-10 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fvdn (Bericht 413288)
Geachte Forumdeelnemers,

Een collega heeft recent een iPhone gekocht en bij het registreren thuis gelijk maar even geupdate naar 3.1.3.

De situatie is als volgt:

- iPhone 3Gs 16mb
- Firmware 3.1.3 (7E18)
- Baseband 05.12.01

Er is geen behoefte aan een unlock (er zit nu een T-Mobile sim in en dit is prima voor hem).

Wel wil hij de iPhone jailbreaken.

Vraag:
Welke jailbreak software moet ik op dit moment gebruiken om dit voor elkaar te krijgen zodat hij Cydia (en de rest) kan gebruiken en gewoon met zn unlockte iPhone kan blijven bellen.

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.

Dat kan in elk geval niet op Mac OS X. Alleen Sn0wbreeze *schijnt* 3.1.3 te kunnen jailbreaken, maar alleen op Windows.

iScorpio 06-02-10 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 413301)
Dat kan in elk geval niet op Mac OS X. Alleen Sn0wbreeze *schijnt* 3.1.3 te kunnen jailbreaken, maar alleen op Windows.

Maar dan moest hij al een jailbreak hebben gehad met 3.1.2 firmware. Nieuw uit de doos met 3.1.3 firmware gaat dit niet lukken (wat ik steeds maar weer begrijp). Terug naar 3.1.2 gaat ook niet meer lukken.

Tot nu toe roept sn0wbreeze meer vragen op dan het beantwoord en er zitten nog steeds bugs in. Persoonlijk zou ik nog even weg blijven van deze app.

yingie 06-02-10 11:09

Yup, iHatesn0w is niet de meest stabiele hacker ;) Ik moet zeggen dat ik met de vorige firmware het meest plezier heb beleefd aan Blackra1n en niet aan Pwnagetool:)

720511650 06-02-10 12:15

Ik heb de hoop opgegeven en laat de Jailbreak en simloc maar voor wat het is :mad:. Ik heb vanochtend maar een prepay kaartje gekocht van T-mobile en die erin gedaan.....:(.....kan ik in ieders geval nog bellen.

Ik hou de boel wel in de gaten en lees `t wel wanneer er iets te downloaden is om te unlocken.

In ieders geval iedereen bedankt voor de tips en succes met het uitdokteren.

keesdr 06-02-10 16:14

Hoelang duurde het bij voorgaande versies dat er jailbreak en unlock tool uitkwam?

Hussie 06-02-10 16:16

Dat verschilt wel eens volgend Geohot moet het makkelijk zijn om te jailbreaken met 3.1.3

iTelefoon 06-02-10 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hussie (Bericht 413448)
Dat verschilt wel eens volgend Geohot moet het makkelijk zijn om te jailbreaken met 3.1.3

Ik hoop dan dat ie zo snel mogelijk met een jb komt, want ik heb een itouch 3g :mad:

SilenTDoGgIPHONE 06-02-10 16:33

heb zolang maar een T-Mobile prepaid kaartje gehaald want k heb een vodafone abbo en heb me net 2 dagen een iphone gehaald maar kan hem niet unlocke :(

glaantje 06-02-10 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keesdr (Bericht 413447)
Hoelang duurde het bij voorgaande versies dat er jailbreak en unlock tool uitkwam?

Vroeger was er nog minder beveiliging dus ging het sneller, nu duurt het telkens ruwweg een paar maand voor grote updates. Angezien dit een kleine firmware update is (3.1.2 naar 3.1.3) zou het kort kunnen duren.

shadowman12345 07-02-10 17:00

Ik heb geprobeerd door middel van deze handleiding firmware 3.1.3 te jailbreaken:
Download Sn0wbreeze V1.4 to Jailbreak iPhone 3.1.3 Firmware | Redmond Pie

Helaas gaat het laden van de gemaakte IPSW file d.m.v snowbreeze niet goed. Hij blijft steeds hangen op iPhone op herstel voorbereiden, en dan gaat ie niet verder. Ik heb een iPhone 3GS gekocht via T-Mobile.

Iemand enig idee, waarom iTunes niet verder gaat met de zelf gemaakte firmware d.m.v snowbreeze?

Brimme 07-02-10 17:06

kijk even hier

https://forum.iculture.nl/f14/i...eltopic-9.html

heb je wel je iphone in recovery mode gezet in plaats van DFU mode ?

shadowman12345 07-02-10 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 413763)
kijk even hier

https://forum.iculture.nl/f14/i...eltopic-9.html

heb je wel je iphone in recovery mode gezet in plaats van DFU mode ?

Ja,tuurlijk.

Brimme 07-02-10 17:14

ga je van 3.1.2 naar 3.1.3 met jailbrake of heb je al 3.1.3 erop?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.